Powitanie

Witaj na moim blogu☼ Skoro już tu jesteś, pewnie interesujesz się zdrowym odżywianiem. Chętnie podzielę się z Tobą moją pasją i wiedzą. Nie znajdziesz tu przepisów z użyciem białej mąki ani białego cukru, ale z pewnością znajdziesz dużo smaczniejszych i lepszych pomysłów na zdrowe życie ☼ Zapraszam do czytania i komentowania moich wpisów oraz oglądania filmów. Mam nadzieję, że miło spędzisz czas:-) Ściskam Cię serdecznie, Sylwia

środa, 27 marca 2013

Książka "Clean" Alejandro Junger'a

"Clean" to książka, którą dostałam w prezencie kilka lat temu. Przeczytałam ją od razu, ale musiała odczekać aż 3 lata zanim byłam gotowa z niej skorzystać:-)
Wiem, że ukazała się już w Polsce pod tym samym tytułem. W Stanach była na liście bestsellerów New York Times'a.
Alejandro Junger jest kardiologiem, studiował też medycynę Wschodu w Indiach. Jego klinika w Nowym Jorku cieszy się ogromnym powodzeniem. Jako jeden z pierwszych opisał tak obszernie proces zatrucia organizmu,  wyjaśniając skąd się biorą toksyny, jak trafiają do naszego organizmu i jak ogromny wpływ mają na niszczenie naszego zdrowia.

 
"Clean" to propozycja 3-tygodniowego programu oczyszczania organizmu z toksyn. Autor proponuje, aby najpierw przygotować do niego organizm poprzez eliminację z diety niektórych produktów. Następnie, przez 3 tygodnie, stosować się do planu, który szczegółowo opisuje w swojej książce. Znajdziemy tam  przykładowe przepisy posiłków, z których większość jest w postaci zmiksowanej (koktajle, soki, zupy), a tylko jeden porządny:-) Jadłospis przygotowany został przez grupę specjalistów i jest naprawdę przemyślany.
 
Autor radzi też jak podczas detoksykacji walczyć z głodem, jak nastawić swoją psychikę, by lepiej sobie z tym programem poradzić, jak prawidłowo oddychać, a także jak przygotować na ten czas swoją kuchnię:-)
 
Myślę, że warto tę książkę kupić nawet jeśli nie jesteśmy jeszcze gotowi na przeprowadzenie programu "Clean". Można się z niej wiele dowiedzieć o toksynach i jak się przed nimi chronić - w miarę możliwości i warunków, w jakich żyjemy.
 
Program ten zaczęłam przeprowadzać rok temu. Przez tydzień - przed rozpoczęciem "Clean" - jadłam tylko warzywa i owoce (to był akurat mój pomysł, potem pomyślałam, że zrobię "Clean" - nie musiałam już przechodzić okresu eliminacji z diety niektórych produktów). Udało mi się zrobić 2 tygodnie programu, ponieważ - jak na złość:-) - pojechaliśmy na  wakacje, których nie planowaliśmy, a tam już nie mogłam tego kontynuować. W tym roku wzięłam się za oczyszczanie całego organizmu według Tombaka, ale od przyszłego zamierzam stosować "Clean" regularnie.

Książkę doktora Jungera gorąco polecam -  nie tylko, by przeprowadzić oczyszczanie organizmu, ale żeby zrozumieć jak możemy się bronić przez zatruciem toksynami i dlaczego jest to takie ważne.

Już za miesiąc - 30 kwietnia - ukaże się w Stanach nowa książka Junger'a "Clean Gut" (gut - jelito). Czekam na nią z niecierpliwością. Autor opisuje w niej jak wielkie znaczenie dla naszego zdrowia ma jelito grube. Dlaczego trzeba je oczyścić, żeby zapobiec wielu chorobom. Mam nadzieję, że ta książka otworzy oczy kolejnym milionom ludzi:-)

Dla tych, którzy chcą dowiedzieć się więcej na temat oczyszczania jelita polecam też - kolejny raz:-) - Tombaka.

Na you tube Junger opowiada o najnowszej książce. Filmik jest nowiuteńki - dzisiejszy. Nie mogę go tu zamieścić, być może właśnie dlatego. Na razie wklejam link, a później jak się uda wstawię filmik:
http://www.youtube.com/watch?v=fIf2XQDUocE