Powitanie

Witaj na moim blogu☼ Skoro już tu jesteś, pewnie interesujesz się zdrowym odżywianiem. Chętnie podzielę się z Tobą moją pasją i wiedzą. Nie znajdziesz tu przepisów z użyciem białej mąki ani białego cukru, ale z pewnością znajdziesz dużo smaczniejszych i lepszych pomysłów na zdrowe życie ☼ Zapraszam do czytania i komentowania moich wpisów oraz oglądania filmów. Mam nadzieję, że miło spędzisz czas:-) Ściskam Cię serdecznie, Sylwia

środa, 20 listopada 2013

Pianka marshmallow - wersja dużo zdrowsza

Piankę marshmallow zrobiłam tylko po to, by użyć ją do przepisu, który wrzucę jutro:-)
Będzie ona niezbędna w przepisie na słodkie ziemniaki, a nie chciałam dodawać pianki sklepowej. Poszukałam więc w sieci przepisów na zdrowszą jej wersję i znalazłam  tutaj :-)
 
 
Składniki:
  • niepełna szklanka wody (230ml)
  • niepełna szklanka miodu (230ml)
  • 1 1/2 łyżeczki ekstraktu waniliowego
  • 1 1/2 łyżeczki cynamonu
  • szczypta soli
  • 2 łyżeczki agar-agar
Połowę szklanki wody dokładnie mieszamy z agarem (i gotujemy według instrukcji na opakowaniu), drugą połowę wlewamy do rondelka, dodajemy miód i sól i gotujemy na małym ogniu 10 - 15 minut. Trzeba bardzo uważać, żeby mikstury nie przypalić.
Cieniutkim strumieniem gorący miód dolewamy  do agaru, ubijając cały czas mikserem na wysokich obrotach - do czasu, aż masa będzie całkowicie przestudzona. Może to zająć kilka, a nawet kilkanaście minut. U mnie było to ok. 8 min.
 
Blaszkę wykładamy papierem do pieczenia i równomiernie rozsmarowujemy naszą piankę. Możemy ją dodatkowo posypać cynamonem lub wiórkami kokosowymi. Wstawiamy blaszkę na kilka godzin do lodówki, a następnie delikatnie kroimy piankę w kosteczkę. Możemy ją przechowywać do tygodnia w lodówce.
 
Smak pianki różni się od tego, który znamy z produktu sklepowego, przede wszystkim jest bardzo miodowy i słodki:-) No i składa się z dużo zdrowszych produktów:-)